Good for you
Good for the planet
Good for the city
Good for you
Good for the planet
Good for the city
Good for you
Good for the planet
Good for the city
Maria Arancha

NEJMENŠÍ ÚŽASNÁ SEMÍNKA NA SVĚTĚ 

Navzdory tomu, jak jsou chia semínka malá, jsou jednou z nejvýživnějších potravin na planetě. A my jsme se sami sebe zeptali: Co je dělá tak „silnými“ a všemi tak milovanými? Je to proto, že se o nich říká, že jsou „superpotravinou“? Vydejme se na krátkou cestu zpět v čase... Věděli jste, že slovo Chia je také starý mayský výraz pro sílu? Již před tisíci lety se chia ukázaly jako oblíbené zázračné rostliny Mayů. Proč tomu tak je, co je dělá tak výjimečné? Je to jejich schopnost nakrmit naše tělo málo kaloriemi, ale spoustou zdravých tuků, bílkovin a vlákniny, a přitom jsou snadno stravitelné.

Zázračná Chia semínka pěstovaná v Mexiku a Jižní Americe byla vždy známá tím, že mají nadpřirozené schopnosti. Stejně jako lněná semínka mají chia semínka jemnou chuť s oříškovým nádechem a svou formou, tvarem a způsobem použití jsou skutečnými chameleony. A k pozitivní změně stačí jen málo: Pouhé dvě polévkové lžíce denně pokryjí až 30 % doporučené denní dávky manganu a hořčíku. S 11 gramy vlákniny, 4 gramy bílkovin a nabitým omega-3 mastnými kyselinami tvoří pořádnou nutriční bombu.

Připravte si lžičky, máme pro vás několik nabitých faktů o Chia, takže se do těchto malých semínek zamilujete ještě víc… 

JPEG - Urban Monkey CZSK

Superschopnost 1: Vaše omega 3 palivo

V dnešní běžné stravě chybí omega 3 tuky. Byť to přímo nepociťujeme, neznamená to, že to nepotřebujeme. Chia semínka obsahují 64 procent omega 3 mastné kyseliny alfa linolenové a jsou vedle konopných semínek, lněných semínek, olivového oleje a avokáda zdrojem číslo jedna pro rostlinné omega 3 mastné kyseliny. Omega 3 mastné kyseliny pomáhají snižovat zánět, který je příčinou mnoha běžných onemocnění souvisejících s naším srdcem, mozkem a s klouby. Jsou nezbytné pro váš imunitní systém a jednou za měsíc poskytují často vyhledávanou úlevu od menstruačních křečí a hormonálních výkyvů, které ženy zažívají.

Superschopnost 2: Rostlinné bílkoviny 

Chia obsahují 14 % bílkovin, což je velmi vysoká hodnota ve srovnání s jinými rostlinami. Spolu se spoustou esenciálních aminokyselin může vaše tělo tento protein dobře využít. Věděli jste o pozitivních vedlejších účincích bílkovin? Bylo prokázáno, že příjem bílkovin snižuje myšlenky na jídlo až o 60 % a touhu po nočním mlsání o 50 %.

Superschopnost 3: Vláknina 

28 gramů chia pojme 11 gramů vlákniny. Díky vysokému obsahu rozpustné vlákniny mohou chia semínka absorbovat až 12násobek své hmotnosti ve vodě. Stávají se gelovými kuličkami a roztahují se ve vašem žaludku, což podporuje pocit plnosti a pomalým vstřebáváním potravy automaticky sníte méně kalorií. Vláknina také vyživuje zdravé bakterie ve vašem těle – udržuje vaši střevní mikroflóru dobře živenou. Nejchytřejší gel na světě, který známe, nemyslíte?

Superschopnost 4: Chutný chameleon 

I když každý opěvuje jejich prospěšné účinky na zdraví, někdy nám dá docela zabrat, abychom těmto zázračným malým semínkům dodali nějakou chuť. Chuťově jsou velmi neutrální, po namočení vodou lepkavé a ve své původní konzistenci křupavé. 

Chcete-li získat všechny výhody chia + ty nejchutnější pochoutky, vyzkoušejte URBAN MONKEY RAW SNACK.

JPEG - Urban Monkey CZSK
  • Jejich jméno umí prolomit ledy: Říkáte těmto malým černým přátelům khiiia, nebo tschiiia?
  • Nadpřirozená síla: od čisté a křupavé konzistence až po pudinkovou tekutinu. Když se koupou ve vodě, mění svou podobu.
  • Vzpomeňte si na dětství: Pudink k snídani, odpolední svačinka nebo večerní potěšení. Pudink, který vyrábíme z chia, ať už ho jíme kdykoliv, má spoustu výživových benefitů.
  • A ještě o level výš: Celozrnné, bezlepkové, vysoce výživné. Chia jsou docela cool!